افزایش صادرات نفت روسیه به کشور‌های شمال آفریقا-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

افزایش صادرات نفت روسیه به کشور‌های شمال آفریقا

پس از تحریم‌های کشور‌های غربی ضد روسیه شمال آفریقا به مقصد صادرات نفت روسیه بدل شده است.
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۴ - ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - 2023 February 28
کد خبر: ۱۷۴۸۷۸

به گزارش راهبرد معاصر، نشریه وال استریت ژورنال مدعی شده است که کشور‌های شمال آفریقا می‌توانند نفت وارداتی خود از روسیه را به کشور‌های اروپایی صادر کنند. این موضوع پس از آن روی داد که صادرات نفت روسیه به کشور‌های شمال آفریقا به طور قابل توجهی افزایش یافت. پس از تحریم‌های کشور‌های غربی ضد روسیه شمال آفریقا به مقصد صادرات نفت روسیه بدل شده است و درآمد قابل توجهی را نصیب این کشور می‌کند.

 

براساس گزارش آر تی، میزان واردات نفت مغرب از روسیه در ماه گذشته به ۲ میلیون بشکه رسیده است. واردات نفت تونس هم از روسیه در ماه ژانویه ۲.۸ میلیون بشکه بود که انتظار می‌رود این میزان در ماه ژانویه به بیش از سه میلیون بشکه برسد.

 

لعید زقلامی، استاد دانشگاه در الجزایر در این خصوص گفت: د. هم اکنون کشورهایی، چون مغرب و تونس به نفت نیاز دارند. این فرصت خوبی است که آن‌ها هم اکنون نفت روسیه را خریداری کنند. تونس و مغرب خود را متعهد به رعایت تحریم‌های اتحادیه اروپا و آمریکا ضد روسیه نمی‌دانند. این فرصت خوبی است که این کشور منابع مورد نیاز انرژی خود را از روسیه تامین کنند.

 

او میزان تاثیرگذاری تحریم‌های غرب بر صادرات نفت روسیه نیز گفت: اتحادیه اروپا هم اکنون با بحران انرژی روبرو هستند. آن‌ها به دنبال منابع دیگری برای تامین انرژی خود هستند. شمار زیادی از مقامات کشور‌های اروپایی برای خرید گاز در هفته‌های اخیر به الجزایر آمده اند. آن‌ها به شدت به دنبال گاز الجزایر هستند. الجزایر توافق نامه بلندمدت صادرات گاز با ایتالیا دارد و به این کشور‌ها اعلام شده است که اگر به گاز نیاز دارند باید به ایتالیا بروند. الجزایر همچنین خودش به گاز نیاز دارد. اگر کشور‌های اروپایی خواهان گاز الجزایر هستند باید به الجزایر بیایند و در اینجا سرمایه گذاری کنند./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده